de top bereikt, over de helft🌼

bovenop de Hooiberg😅

Ik zal echt niet ontkennen dat het heerlijke weer, althans dat vind ik, wel een pluspunt is om hier te verblijven. Zoals al beschreven in de vorige 'blog' ben ik er wel achter gekomen na een dag of 10 op deze rustige plek= mijn studio, welke echt prima is,  dat ik toch liever mensen om me heen heb of reuring. De mensen waar ik het van gehuurd heb zijn ontzettend aardig: gisteren kreeg ik een kom Arubaanse vleessoep met jucca( soort wortel) mais, banaan, aardappel en paprika met een stuk speciaal brood welke ik in de soep moest dippen...heerlijk!!


..maar het is een ontzettend rustige wijk, een eindje vh strand en ik ben altijd afhankelijk van mijn blauwe bolide🚙

Met Tineke, 2 maand hier en werkzaam in het UMCG, kan ik het goed vinden en ik heb haar woonplek bekeken: een appartementencomplex met aparte slaapkamer en woonkamer/keuken, voor en achter balkon of terras..zwembad ..op loopafstand  van het ziekenhuis, strand en restaurants....en ook collega's die daar verblijven. Welliswaar wat duurder maar als ik het vooraf geweten had, had ik ook hiervoor gekozen.( maakt u zich geen zorgen, ik overleef het wel)😊

Ik heb vanmorgen met haar 'de Hooiberg' beklommen *De  Hooiberg is een 165 meter hoge heuvel op het eiland Aruba, gelegen in het district Santa Cruz. De berg lijkt typisch op een hooiberg,vandaar de naam. De heuvel bevindt zich in de gelijknamige wijk in het midden van het eiland en kan van vrijwel elke plaats gezien worden.


Even uitvergroten, maar het wazige lichtgroene pad was de te beklimmen route😣..

Het viel me vies tegen, een echte work-out. Om 9.00 uur was het nog niet te heet maar ik had de (5) stops wel nodig, zeer inspannend, steil omhoog en op de top een elektriciteitsmast, weinig aantrekkelijk, maar daarentegen een fantastisch uitzicht over Aruba. 

Omlaag zou een eitje zijn...dat klopte, ware het niet dat ik in een diepe steile afgrond keek en last kreeg van knikkende knieën. Continue op mezelf inpratend, treden tellend om me af te leiden en onderweg de klimmende mensen succes wensend zag ik de groene vlakken van het startpunt dichterbij komen....dit was dus één keer en.....🙃

Oja, ik ben ook nog aan het werk, ...en...alhoewel ik tot 'het meubilair* behoor in het SKB , gezien mijn dienstjaren, ben ik zelf verbaasd hoe snel ik hier-bijna- alles heb opgenomen...dus inmiddels al best goed meedraaiend- en daarom ook best wel een beetje trots op mezelf..😙......

* zo'n 2 jaar geleden gaf een dame van een ingehuurd extern bureau om onze afdeling in het SKB eens te inventariseren een reactie op mijn bovenstaande opmerking mbt het meubilair-> ze zei: "zo'n iemand is statisch en kan zich maar moeilijk of niet aanpassen aan veranderingen"

..kan alleen maar zeggen: WAT EEN ONZIN..!!

Ik ga mijn 3de week in en voor zover ik het kan beoordelen nemen de aantallen Covid-pat wat af en krijgen we weer iets meer een 'andere catogorie-' IC- patiënten, welke eigenlijk allemaal wel ingezet worden als Covid-19 totdat de test negatief is.

Vanavond had ik het rustig met 1 Covidpat. in buikligging en kon ik mijn vnl. Spaanse collega's helpen..dit zijn dan wel weer collega's die willen samenwerken, totdat om 21.30 een aankondiging kwam: een niet aanspreekbare patiënt..aan de beademing..niet Covid verdacht, neurologisch probleem? .. maar toch maar Covidisolatie inzetten.. Overleggen met intensivist na zijn vraag: 'Carla, wat denk je nodig te hebben'..en die samen met mij dan de patiënt 'oplijnt'*

,*(oplijnen: toegangswegen creëren om patiënten hierdoor te kunnen ondersteunen in noodzakelijke vitale functies)

Dit vind ik heerlijk...het idee dat je een beetje op waarde wordt geschat ...maw...overleg en sanenwerking🤝

Gelukkig werd meneer wakker en kon ik, ondanks dat hij niet kon praten ivm de beademing, zijn echtgenote, met wie hij bijna 60 jaar samen was, ..mee laten delen in het feit dat hij toch maar zo weer adequaat leek.... en instemmend knikte op haar bemoedigende papiamentse woorden..

Overal op de wereld is het hetzelfde....het is onbetaalbaar als je een niet (meer) verwachte reactie krijgt van iemand die je lief is🥰

En wat zo leuk is...ik word daarvoor bedankt.. terwijl ik eigenlijk niet veel bijzonders heb gedaan...mooi vak toch (IC)- verpleegkundige😊

Ik ga naar bed...het was op de muggen na, nog heerlijk om buiten te zitten....welterusten voor hier, goedemorgen Nederland🌤



Reacties

  1. De dame van het externe bureau was, denk ik, zelf een beetje statisch:) Het is leuk om over jouw mooie werk en avonturen te lezen. Fijn dat je tussendoor ook een beetje rond kan reizen op het eiland, en het soepje ziet er heerlijk uit! Succes nog de komende tijd. Groetjes Maike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog ruim een week te gaan. Niks statisch.. ie bent toch van de Pelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi dat je steeds meer je gewaardeerd wordt daar. Hier ook zeker van mensen die er verstand van hebben en in het werkveld staan. Helaas zijn er overal bureaucraten.

    En fijn dat je voor ons vast even kijkt wat de leuke plekken op Aruba zijn. Is wel coupe windhoos daar boven op de berg.

    Groet hilma

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

prikkelbaar versus sunset🌼

naar Aruba🌼 voor 'zorg over de grens'

het zit erop- terug naar NL🌼