eerste indruk🌼



 Omdat mijn kookplaat eigenlijk in mijn slaapkamer staat heb ik net mijn eigen buitenkeuken gemaakt😙zodat de luchtjes weg kunnen waaien.
 Water voor de koffie staat op en een omelet met veel groente staat te pruttelen..géén waterkoker?..nee er is geen waterkoker😏
Wel even oppassen voor Snuffel, (zo heb ik de hond maar genoemd) die op dag 1 al in mijn kamer lag; denk dat ie omelet ook heerlijk vindt😋.

Afgelopen nacht tot ongeveer 5.30 geslapen nadat ik na mijn 1ste late dienst om 23.30 het bed indook. Ik had niet gedacht dat ik alweer wat zou schrijven, maar er zijn vele mensen geïnteresseerd in hoe het gaat.
'Hoe was de eerste werkdag 'vroeg vanmorgen menigeen via social media.Dus maar even bloggen😁

Ik had om 13.45 afgesproken op de HR om nog papieren te tekenen, maar dat werd 14.10...toen nog een pasje maken..maar 4 wachtenden omdat het aparaat stuk was, zodat ik mijn 1ste werkdag start 14.40, bijna te laat begon..🙄

Het was te doen, samen met Ernst IC- vp uit Utrecht die 3 maand onbetaald verlof had genomen om hier te kunnen werken én kitesurfen heb ik grotendeels 1, weliswaar instabiele Covidpat zelf gedaan en ook de leerlingstatus maar ingenomen😊 want wat ik begreep moet je het na 2 inwerkdagen zelf doen.
 
Ik kan je al wel verklappen dat wij het in t SKB ontzettend goed voor elkaar hebben...terug naar papier..rekenen, want de doseringen zijn niet gelijk, zelf balansen maken/ spuitpompenalarm niet op de piepers/ geen piepers maar centale monitoralarmeringen..-wat dus kan betekenen dat iemand 'jouw' noradrenalinespuit( voor bloeddruk ondersteuning en moet meteen worden vervangen als ie leeg is) weggrist,  maar wel een nieuwe maakt hoor.
Er zijn niet genoeg kabels voor de infuuspompen dus naast enkele dockings waarin je meerdere pompen kan plaatsen, zul je met een kabel om en om meerdere pompen moeten bedienen.
Ook is er geen intensivist in de nacht aanwezig, die moet je bellen en 's avonds pendelt ie heen weer weer tussen 2 ICU's. Het telef. contact heb ik gisteravond nog maar even aan Ernst heb overgelaten, het rappe Amerikaanse Engels moet nog even op me inwerken.
Wel een nieuw woord geleerd: prone ( position)= buikligging😙
De behandeling is nagenoeg hetzelfde als in NL, maar het is wel wennen aan een andere beademingsmachine, deels andere pompen etc. Ik begreep dat er ook geen mobiele beademing is als je op transport moet, - bijv.  voor CTscan-dan wordt er op de hand beademd met een ambuballon...

  • Op de IC waar ik gisteren heb gewerkt zijn 12 bedden op 2 units, waarvan nu 2 bezet met cardiologische patienten en de rest covid op 1 plek na.Op een andere IC(naar wat ik begreep een neuroIC?) zijn 6 extra covid IC bedden gecreeërd.( bezet)..en er staan nog 6 machines naast bedden standby; niet supergeschikt voor langdurige beademingen maar ja als je niet anders hebt...en er worden nog meer patiënten verwacht.
... dus alle hulp is zeer welkom.....*Het kan ook zo maar zijn dat ik ook  op deze IC ngepland wordt; ga hier ook maar mapsme gebruiken want het is mij nog niet logisch hoe de indeling is, bijv. een wandeling nh laboratorium( ook geen buizenpost helaas) kost al 5 minuten
.
*Het team is dan ook een mix van exotische, temperamentvolle, Arubanen -zuid- Amerikanen, Spaanjaarden, Engelsen en (nuchtere) Hollanders..dit betekent een ratjetoe van talen en de meest mooie namen, die ik ws niet allemaal zal onthouden.
Om 23.00 liep ik naar de nachtuitgang,
waar je tas wordt gecheckt door de bewaker als je naar huis gaat😁
Mijn eerste werkdag zit erop!







Reacties

  1. Wat leuk Carla, heel veel succes en plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Carla, daar is de blog ook voor,
    Dus Dini stond aan de poort? Benieuwd hoe het verder gaat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig, Carla! Top dat je deze uitdaging aan gaat en super dat je IC collega’s in het SKB de diensten overnemen. Heel veel succes en ik blijf je zeker volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je moet gewoon wat extra koken, komt knuffel vast elke dag bij je eten.

    Veel succes daar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Snuffel had je hem genoemd. Knuffelen zou ik niet doen, groet hilma

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

prikkelbaar versus sunset🌼

naar Aruba🌼 voor 'zorg over de grens'

het zit erop- terug naar NL🌼