de eerste 3 late diensten in het Horacio Oduber hospital🌼

Het is bijna middernacht en het is nog 25 graden...heerlijk om nog even buiten te zitten met een klein flesje witte wijn die we in het SKB tijdens de 1ste Coronagolf van een patiënt gekregen hebben...nooit gedacht dat ik deze op Aruba zou openen.

Ik heb er nu 3 late diensten opzitten en het begint steeds meer te wennen,  de basiszorg is nagenoeg hetzelfde maar wb de acties die we standaard invoeren in 't SKB bij Coronapatiënten: het verschilt nogal!
Vanmiddag kregen we te horen dat we zeer zuinig zijn met materialen, er dreigt een tekort aan allerlei  veelgebruikte materialen...🙄
De verwachting is dat er aankomende week naar 22 IC bedden wordt opgeschaald over 2 units en dat er de cardiologiebedden naar een andere afdeling gaan...terwijl ik dit schrijf vallen er ineens dikke druppels..dus toch maar naar binnen.

Gisteren had we een drukke dienst, een covidpat. van de andere IC kwam om te dialyseren, dus dialyselijn inbrengen waarna de dialyseverpleegkundigen alles aansluiten; dat scheelt enorm veel werk...
Deze patient ging er instabiel aan en werd op verzoek vd familie bediend, 2 familieleden mochten hierbij zijn.
De patiënte die ik de dag ervoor had verzorgd deed het ook niet goed...uiteindelijk overleden ze kort na elkaar. De overledenen gaan niet naar het mortuarium maar de begrafenisondernemer haalt op van de afdeling.

Vandaag zijn o.a. deze plekken alweer ingenomen door nieuw coronapatienten, vnl uit Curacao.
Deze 3 dagen zag ik geregeld artsen/ verpleegkundigen vd airambulance die de patiënten kwamen brengen.
Zelf had ik vandaag een patient die wilde gaan zwemmen in zee maar 'verdronk' en gereanimeerd werd; voor mij een patiëntencatogorie die ik nog nooit had verpleegd en toen de keus er was, dus maar aangegeven dat ik graag deze man wilde verplegen.😊
Zo zie je dat je nooit te oud👵 bent om te leren.

Ondertussen gaat het patroon onveranderd door....organiseren van IC-bedden, ..overlijden...het updaten van de laatste Covidafspraken via de ICUCC--app waar ik ook aan toegevoegd ben- en continue de vraag of er nog patiënten ingevlogen mogen worden door de omliggenende eilanden.....het lijkt enorm veel op de 1ste golf in Nederland.
..  hoop echter niet dat we de Italiaanse taferelen gaan krijgen ...dus....dat er voldoende bedden zijn, en het bijbehorende -voldoende -personeel!!

Ik heb er nu iets meer één één  uur opzitten van mijn 1ste vrije dag..ga straks een vd vele mooie stranden bezoeken en daarna ergens eten, want de restaurants zijn nog open...en om eerlijk te zijn...ben erg blij met 1 dag vrij..zodat ik er maandag weer volop tegen aan kan!


Welterusten en een vrolijk pasen!🐣




Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

prikkelbaar versus sunset🌼

naar Aruba🌼 voor 'zorg over de grens'

het zit erop- terug naar NL🌼