Gospelchurch🌼


Iemand uit het dorp waar ik woon had gezegd, dat als ik de kans kreeg, toch echt een kerkdienst bij moest wonen.
Vandaag heb ik na mijn vroege dienst, waarin ik 2 Covidpatienten heb verzorgd, 1 op de buik en de andere in slechte conditie met 100% zuurstof= maximaal, even bij bovenstaande kerk gekeken, wanneer de diensten waren. Ik kom hier elke dag langs, het is niet ver van mijn huidige verblijfplaats.
Elke dag is hier een 'mis', dus ook deze avond om 18.30 uur.
Ik was er al om 18.00 uur, me verheugend op een toch enigszins swingend avondje na deze weinig vrolijke dag op mijn werk, maar wilde ook even het kerkhof bekijken met de kitscherige plastic bloemen....maar die er met de mooie pastelkleuren toch fleurig uitziet!


Er lag veel 'familie'(?) van Trump, de beveiliger die me geholpen had toen de accu van mijn auto leeg was.... (overigens schrijf je Tromp). 
Het schijnt dat je na een begrafenis niet moet zeggen dat de uitvaart 'mooi' was; men denkt hier dan dat de kans groot is dat jij de volgende bent die 'gehaald' wordt.
Ik hoop toch niet dat dit ook opgaat als je iets positiefs over het kerkhof hebt gezegd...😳....

Maar goed, netjes op tijd de kerk in waar al enkele mensen zaten en ik een soort gospelkoor à la Zwarte Cross had verwacht,..mwah..., natuurlijk wel iets minder dan de optredens daar maar toch een swingend koor..

Alles wat binnenkwam voldeed niet aan waar ik op gehoopt had, oudere dames en heren, die vriendelijk naar mijn knikten, een rozenkrans tussen hun vingers door lieten glijden en voor de dienst er al heel wat weesgegroetjes op hadden zitten.
Uiteindelijk kwam er nog een pastoor van achter uit de kerk met 2 misdienaars van dezelfde leeftijd....

Ik heb deelgenomen aan een Spaans-Latijnse mis, - ik denk dat die man uit mijn dorp dit niet bedoelde🙈-waarbij de tekst van de gezangen op de muur werd geprojecteerd, zodat ik het nog een beetje kon volgen.😇

In het collectezakje heb ik de 50 eurocent voor het boodschappenkarretje ( in NL) gedaan, ik had geen Arubaanse cash bij me en ik ben ook netjes ter communie gegaan. Het ' hoogtepunt' vond ik wel dat we elkaar 'vrede' moesten wensen. Een groot aantal mensen draaiden zich naar mij met hun wijs- en middelvinger als 'V'...natuurlijk heb ik ook iedereen dit proberen terug te wensen😅....en.........ik moet zeggen dat de man achter 't orgel een geweldige stem had....😏

Iemand van mijn familie zal dit vast voorlezen aan mijn moeder...ik hoor het haar al zeggen: Dearne, hier wo'j neet slechter van...😊


                     Bless you🙏 en een fijn weekend!


 

 

Reacties

  1. Wauw Carla wat mooi om je blog hier te lezen. Wat maak je een hoop mee, en wat zie je veel. Wat een bijzondere, speciale, belevenis. Super knap wat je doet!! Ik kan me voorstellen dat je het gezellig kletsen met ‘eigen volk’ wel mist. Geniet nog van de laatste week, in je werk maar ook van Aruba.

    Groeten Inge T.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat het ern andere dienst was dan verwacht, maar ook wel leuk om eens mee te maken. Wij treffen i het buitenland vaak kerken aan die gesloten zijn i.v.m. renovatie.

    Geniet van je laatste week, hilma

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

prikkelbaar versus sunset🌼

naar Aruba🌼 voor 'zorg over de grens'

het zit erop- terug naar NL🌼