prikkelbaar versus sunset🌼


Even weer wat plaatsen....

Na 4 dagen nachtdiensten, vind ik het wel mooi geweest, je bent niet op je best, enigszins prikkelbaar....maar omdat ik hier alleen ' thuis' ben, heeft niemand er last van😌.

4 nachten, ik zag er tegenop omdat ik 2 normaal al genoeg vind, maar het viel me niet tegen (@ SKB, dit is géén verzoek om ze daar ook zo te plannen😉), maar ik heb zelfs 2x zo'n 6 uur kunnen slapen, meer dan de max. 4,5 uur thuis....misschien geen druk van nog iets 'moeten'?

Wat ik al eerder genoemd had,  dat 'samenwerken' een niet heel gewoon iets is op deze IC, viel me ook in de nachtdiensten op dat iedereen behoorlijk op zichzelf, is..ook hier is de mobiele telefoon met series kijken in de nachtdienst favoriet...er wordt niet veel gepraat.... 

Het was wel leuk dat ik 2 nachten met Hannah werkte, een Keniaanse die in de UK woont. Doordat Willem en ik 3 jaar geleden in Kenia zijn geweest hadden we stof om te bespreken😉... we hebben de foto's doorgekeken die wij destijds gemaakt hadden....ze zei daarna:" I feel homesick"....mist Kenia heel erg maar vooral haar familie in de UK, want ze is al sinds december 2020 hier.

Verder heb ik het enorm getroffen met buddy Jason, een stoere Amerikaan die voor iedereen vliegt, dat is eigenlijk één van de weinigen die wel samenwerkt....dus kan zeggen dat de werkdruk 's nacht zeer acceptabel is.

De eerste nacht zou ik één van mijn 2 Covid-pat. naar de andere IC moeten overplaatsen en een jongen van 21 met een schotwond door zijn hoofd moeten ophalen van de SEH. Echter tijdens de voorbereidingen bleek de toestand snel achteruit te gaan, zodat we moesten wachten totdat de arts, die de sitatie zou bekijken, terugkwam. Hij kwam terug en vertelde dat het infaust was. Op mijn vraag of er geen donatieprocedure opgestart kon worden, was het antwoord: helaas kan dat niet, omdat we op een eiland zitten,  er zijn hier niet de juiste faciliteiten....waarop een verpleegkundige ook nog vertelde dat er anders geregeld opties zouden zijn; er komen jaarlijks best vaak afrekeningen' in het criminele mileu voor waarbij (jonge) mensen op deze manier het ziekenhuis bereiken🚔🚑

De nachtdienst-administratie is op papier, dus elk uur alle(!) vitale functies noteren, elke 8 uur de vochtbalans valideren- in 't SKB met één druk op de knop digitaal), hier betekent dat rekenen.Ze hadden een digitaal systeem maar zijn vorig jaar gehackt dus sindsdien alles op papier.

Elke ochtend tussen 5-6 moet je kijken hoeveel milliliters de pompen hebben verwerkt en dan moet je de pomp resetten; een heel gedoe als het er veel zijn. Dus hebben ze kladblaadjes op de isolatiekamers, waarop je de hoeveelheid noteert en die plak je op de ramen zodat je het op de gang kan overnemen op je 24- uurslijst....de dagen lopen hier van 6.00-6.00 op de lijsten.

En bij alle autoritjes gebruik ik nog steeds maps.me...ook als ik de zoveelste keer terug rijd van het ziekenhuis nog steeds..ik verdwaal echt zonder... en dan houd ik de Chinese supermarkt aan* vlak bij mijn studio...de laatste 290 meter van deze supermarkt tot mijn studio ken ik nu al uit mijn hoofd🤣 *als ik dat niet doe word ik door woeste landschappen geleid waar het erg donker is....ws de kortste route, maar vind dit na een late dienst geen prettige optie.

Ik zou vanavond eigenlijk videobellen met vrienden van ons op Bonaire, want een retourtje is wat te duur....maar ben uitgenodigd door collega Tineke, werkzaam in het UMCG, die hier al 5 jaar komt....dus bel ik morgen.

Ze heeft 2 handdoeken van 'Matthews' en daarvan heb ik er vanaf nu één in bruikleen. Als je deze hebt, mag je de ligbedden voor de bar onbeperkt gebruiken. Heerlijk op de strandbedjes zitten kletsen over het werk, Aruba en onze gezinnen.

Daarna zijn we bij  restaurant "de Zeerover"- the place to be- geweest. Ik kreeg in NL de tip om hier echt te moeten eten...en terecht....wat een mooi restaurant aan de zee en wat lekker....eerst een heel stuk over het  eiland over crossen, zodat ik ook de verschillen in landschappen heb gezien en de hoogteverschillen...en ook de meest mooie stranden zijn vanaf deze weg te zien....

Het was erg leuk, want waar ik verblijf is het wel erg rustig ...helemaal op jezelf...en dat is best saai omdat ik eigenlijk elke dag wel wat te vertellen heb...maar ja..aan wie....als het in NL midden in de nacht is....Dat alleen zijn is prima voor een dag of wat..maar ff kletsen is toch wel aangenamer. geeft energie ...en het is wel leuk om te horen dat de inschatting van het team en hoe de collega's zijn aardig klopt😊

De prikkelbaarheid is geheel verdwenen; ik ga nu nog even op mijn terras zitten met een glaasje wijn...lekker en verdiend na de nachtdienst.

En als afsluiter de bijna sunset bij de Zeerover🥰


Mooi hè.....nou snap ik het woord "workation", (kan je hier invullen als je de reden van bezoek moet aangeven)...een beetje🤭😎

Reacties

  1. Denk dat je na deze maand nog maar een keer met Willen terug moet vakantie houden. Ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

naar Aruba🌼 voor 'zorg over de grens'

het zit erop- terug naar NL🌼