Stranddag 2🌼


 

Zaterdagavond, een late dienst die eerst relatief rustig begon met een cardiologische patiënt (niet iedereen heeft hier een IC/CC achtergrond) en hulp aan de andere collega's, maar die dan toch weer druk eindigt...niet aanspreekbare patient thuis gevonden ..geïntubeerd ophalen vd SEH....oja..toch maar weer covidkleding aandoen..lage verdenking maar toch...beademing... zich helemaal bedaan ....arts prikt arterielijn( naald in slagader) trekt hierbij ' mijn' infuusnaald eruit...patiënt is slecht te prikken..kost me 3 naalden.neuroloog wil ruggeprik doen..gaat moeizaam...en dat in nog 1.5 uur voordat de nachtdienst arriveert.

Zo komt het ook dat ik een half uur na afloop van mijn dienst nog in gedachten terug rijd naar mijn studio. Ik zie langs de weg in een flits wel een politieauto staan, maar heb ik nu wat gemist??🙄 Ineens wordt alles blauw achter me, denk nog, moet zo al afslaan, misschien moeten zij rechtdoor of anders ga ik daarna aan de kant, zodat ze er langs kunnen...moeten ze mij hebben🙈. Na de afslag rijden ze langs mij en zetten hun auto naast de mijne...slik..slik...Ik draai het raampje open en één vd agenten doet hetzelfde: " Mw, wat doet u nog op straat?" Avondklokcontrole dus, collega's  vertelden dat dit vaak gebeurt, maar had m.i. ook wel met wat minder 'actie' gekund😙. Nadat ik vertelde dat ik terugreed van mijn werk en het ziekenhuispasje met de sticker 'I'm on duty' had getoond mocht ik doorrijden😅😅

Zondag rustig mijn ontbijtje klaar gemaakt en buiten gezet zodat ik video kon bellen met mijn familie.. extra leuk omdat onze oudste dochter jarig was...zij aan de koffie met gebak en ik dus ontbijten...mooi dat videobellen..bijpraten maar heel fijn om iedereen weer even te zien🥰

Zaterdag op het werk al gevraagd of er nog een rustig strand was en hoorde over Eagle beach. Met een omweggetje er naar toe, eerst getankt maar 3 km verderop was het strand. mooi is dat er overal voldoende parkeerplaatsen zijn, echt pal naast het strand.

Ik besloot om één van de- 8 aanwezige ligbedden en 4 parasols- te huren: 50 dollar zeiden ze bij het barretje 'Coco Loco'...."50??!" Toen vroegen ze of ik toerist was, nee dus en kon het 50 AWG worden, nog dikke 20 euro...😏maar op een handdoekje op het strand is ook geen optie, het waait enorm hard, alles waait weg en je wordt gezandstraald.

Had besloten om mezelf te trakteren op een ' frozen mojito'  dacht dat cocktails zoet waren, maar deze was heerlijk fris met ijs en mint en limoen...heb een uur met het grote glas gedaan, het papieren rietje( nergens plastic meer hier) was helemaal slap zodat ik voor het laatste beetje mijn vingers maar heb gebruikt...en dat maar weer voor nauwelijks €5..

Daarna nog weer op mijn strandbedje gelezen en later nog gegeten. Het is echt een rustig strand waar aan het eind van de middag nog lokale mensen kwamen met strandstoeltjes en koelboxen. 

Ik heb vanmorgen geprobeerd uit te slapen want ik ga de nachtdienst in en wel 4 nachten...ai ai  .. hoop dat ik hier beter slaap dan ik in NL doe.. Dus vannacht het ' nachtleven' in. Kreeg al het advies iets met lange mouwen mee te nemen, het is overdag al koud in het HoH maar ' s nachts helemaal. Schijnt iets te zijn met de airco die op de OK goed ingesteld moet zijn waardoor de rest te koud is...of zoiets🤔

groetjes ...op naar een koude nacht❄❄


Reacties

  1. Ha ha , eindelijk een keer aangehouden i.v.m. de avondklok. Succes met de nachtdiensten.

    Groeten hilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ff vriendelijk glimlachen naar meneer agent doet wonderen

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

prikkelbaar versus sunset🌼

naar Aruba🌼 voor 'zorg over de grens'

het zit erop- terug naar NL🌼